Picture Captions


By:
Ieyda liey
[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[Archive]
Sunday, 10-May-2009 13:57 Email | Share | | Bookmark




Hari ni ida ada cerita nk kongsi dengan semua rakan fp.... Bukan aper, hari ni ida rasa hari yang sangat bermakna buat ida coz anak pompuan ida pagi2 lagi tetiba jer datang buat suprise bagi hadiah sempena hari ibu... X tau nk cakap macamana terharunya ida rasa coz anak ida tu baru jer umur 8 tahun dan tahun ni utk pertama kalinya dia faham erti 'HARI IBU' dan untuk pertama kalinya ida terima hadiah daripada anak ida... THANKS kakak... Umi akan jaga hadiah kakak bagi ni baik2..!!




cantik kan bungkusan nyer....
















cantikkan..?? rupanya anak ida pakai duit tabung untuk beli hadiah ni... Hem... diam2 korek tabung yer!!! TAk pe lah... ape pun umi ucap tima kasih banyak2... terima kasih kerana kakak memahami hati umi!!! LOVE U ALL!!!!


Thursday, 30-Apr-2009 04:37 Email | Share | | Bookmark





Salam smua... hi, sbenarnya ida dah ader satu fp
http://aieyda.fotopages.com/?source=1482819..
tp yg tur lebih kepada bisnes... so sbb tu la bukak satu lagi fp khusus untuk ida berkongsi aper sajer cerita dan pengalaman sepanjang hidup aida... harap2 dapat ramai lagi kawan kat sini....


Tuesday, 28-Apr-2009 10:24 Email | Share | | Bookmark



Pd Sabtu 18/4/09 ida ngan keluarga bertolak ke umah adik kat Seremban. Pegi saner sbb hantar dia yg baru habis berpantang... sambil2 tengok umah baru dia sbnarnya...
Ma, ayah, mok (nenek), pok (adik bongsu), ida sekerluarga ngan anak2 dan ipah sekeluarga (adik yg habis pantang tu la...). Kalau x silap kitaorang btolak jam 5.30 pagi coz nak elakkan berpanas, maklumlah masing2 bawak anak kecik....














sampai kat satu tempat sblm sampai gua musang kami berhenti solat subuh kat masjid aper ntah namer.. ida x pasti pulak... kat situ gak kami berhenti sarapan jap... bawak bekal dari umah...



















Nk tahu x lepas berhenti solat ngan sarapan tur kami memulakan perjalanan sampai la ker satu tempat yg juga aku x tahu aper nama tempat tp masih lagi kat daerah gua musang... tiba2 jer kereta ayah buat hal lak.... kat tengah hutan lak tu... nasib baik kat tepi jalan tur ader bengkel kecik yg memang tempat baiki kete.... tp x leh nk baiki jugak... coz keter ayah jenis lama (tua) dan memang parah... kalau x silap kene jatuhkan enjin, ntah ida x reti sangat pasal keter ni.... X tau la macamana ayah boleh confident nk g ngan kete dia kat seremban tur.... hmmmm...











Nk x nk ayah terpaksa telefon semua sedara mara kat pasir puteh... ye lah, x kan nk pusing balik, kalau ikutkan hati ayah memangla... tapi adik ida ipah tu dah nampak frust semacam jer bila ayah ckap psl pusing balik... Jadi ayah telefon mintak pak sedara ida datang hantar keter lain... Sudahnya kami tunggu jer lah kat situ.... lamer sangat, kalau x silap dlm 5 jam gak... adusss, penat x yah cakap lah... dgn anak2 kecik lagi... adik ida lagi kesian, baby dia baru jer 44 ari kalau tak silap... kesian dgn anak sedara ida tur...




















Lps berjam-jam menunggu, akhirnya bapak sedara ida sampai dgn keter toyota wish... hem, baru lah rasa lega dan nampak keceriaan di muka masing2... maklumlah dah lama menunggu... masing2 dah kepenatan.... apalagi, lepas tu perjalanan diteruskan semula lah.....





























































[img}http://cap33.caption.it/122/captionit045828I286D36.jpg[/img]































































[/URL]






Dari seremban umah adik ipah... ida sekeluarga bertolak ke Melaka selepas asar... Sebenarnya kami nk ke Batu Pahat, Johor umah akak sulong ida... tp adik ajak singgah Melaka dulu umah mak mertua ngan kakak ipar dia......































Sampai di melaka dah petang kami ke rumah akak ipar adik aku dulu... lama gak kat saner coz diaorang dah siapkan makanan yg begitu banyak... Ada lontong, kuih muih dan banyak la... Kemudian dr situ kami pegi pulak umah mak mertua adik aku di Tangga Batu, Melaka. Masa tu dah maghrib dah... so kami solat la dulu pastu diaorang jamu kami sekerluarga ngan nasik pulak... aduh, kenyang betul datang sini... !!! Asyik org bagi makan jer... tp gambar kat umah mak mertua adik x sempat ambik.....

Rasanya dalam kul 10 mlm baru kami bertolak dari umah mak mertua ipah... Kali ni kami singgah pulak kat bandar Melaka... Antara tempat yg kitaorang pegi... Eye on malaysia, bagunan sejarah warna merah nk pink tur.. ntah aper nama dia.. balai seni lukis kot, Muzium Samudra,The Ship, dataran pahlawan dan ader la 2,3 tempat yg ida tak tau nama... maklumla kami sampai dah tengah malam sangat kat sini... Jadi setakat boleh ambik gambar jer lah... nk masuk x boleh dah tutup.... Hanya sempat papa ngan budak2 naik Eye on Malaysia jer... tu pun sebab budak2 yg beriya-iya...





















































































Tak perasan pulak pukul berapa kitaorang bertolak ke Batu Pahat, Johor selepas dah habis bergambar dan singgah kat tempat2 menarik di Melaka tur... tapi rasanya dah jauh malam... mungkin dah hampir ke pukul 1 pagi rasanya... Yang ida ingat.. perjalanan ke sana melalui jalan yg gelap jer, takde lampu jalan sangat... pastu x tau la masa mana ida tertidur.... sedar jer dah sampai kat Batu Pahat... kat umah Kak La, kakak sulong ida... Dia tinggal kat Kauters ADTEC... suami dia kejer situ. Masa sampai tur pun semua dah takde mood pun... masing-masing ingat kat bantal jer... nk tido la tu!!!























kat batu pahat ni takde tempat yg menarik sangat.... ida ngan family hanya sempat g BP Mall, Pantai Minyak Beku dan Dataran Batu Pahat jer.... Selebihnya kak La ngan abang ipar bawak kitaorang gi makan kat tempat yg best2 sikit kat saner... Dek kerana kelaparan dan terlalu asyik makan... terlupa lak ambik gambar masa gi makan tur.... Sorry yer...































Quote:
ni ada satu gambar lucu yang nak ida ceritakan dekat korang... ni lah adik ida yang ker 5... al kisahnya dia pakai topeng tu sbb katanya dah lama teringin nk pakai topeng ni... skang ni baru leh pakai... tu lah yg dok berebut ngan anak kakak ida si mat...















url=http://www.glitterfy.com/][/url]
url=http://www.glitterfy.com/][/url]



























































Selama 8 hari ida dan family kat sana... hari ke-9 kami bertolak balik ikut terengganu... Hem.. seronok sungguh rasa... kalau ader rezeki ida nk g lagi kat sana. K lah... sampai sini dulu coretan ida... ida akan kembali lagi dengan lain-lain coretan nanti...









































[Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net